Če ni razmer se dela načrte za novo sezono. Foto: arhiv KA PZS

sreda, 8. avgust 2018

Člani SMAR pod Loško steno pripravili načrt za leto 2019

Idejo, da bi se z ekipo odpravili v Log pod Mangartom, smo člani SMAR razvili že v prejšnjih letih, vendar smo jo uspeli izpeljati šele letos. Želeli smo si predvsem plezanja v resnih dolgih stenah Loške stene, a nam jo je žal zagodlo vreme in tako naše želje še vedno ostajajo neuresničene.

Udeleženci: Sara Jaklič (vodja akcije), Marija Jeglič, Matija Volontar, Andrej Jež, Žiga Oražem in Jernej Ortar (pomočnik vodje akcije).

Kljub slabši napovedi se je organizatorka akcije odločila, da jo izpeljemo, saj smo na ta način izkoristili prosti čas in se kot skupina dogovorili, kako bomo izpeljali naslednjo sezono. Bilo je kar nekaj idej, vendar smo se vsi strinjali, da se v juliju in avgustu 2019 odpravimo v Indijo. Ostale akcije bomo prilagodili glede na glavni cilj, predvsem pa bo le-teh manj kot jih je bilo v letošnjem ali lanskem letu.

ka_pzs_smar_loska_stena_2018_foto_arhiv_ka__1_

Kronološki pregled vzponov

• 16. marec: ob 20. uri smo se dobimo na pakirišču v Mojstrani, od koder smo se odpravili v Log pod Mangartom. Namestili smo se na ekološki kmetiji Černuta.
  • 17. marec: Glede na precej neobetavno vremensko napoved se Jernej, Žiga in Matija odločijo za ogledno turo v dolini Loške Koritnice, Sara, Andrej in Marija pa si v dolini Bavšice ogledata morebitno sestopno pot z vrha Loške stene. Vrnili smo se v popoldanskih urah - razmere niso bile preveč obetavne, pršni in mokri plazovi na strmih pobočjih. Po večerji je sledilo načrtovanje sezone v letu 2019.
  • 18. marec: - Sara in Marija se odpravita s smučmi proti Mangartskemu sedlu. Na višini gozdne meje obrneta zaradi velike nevarnosti snežnih plazov, ostali so se odpravili v dolino Možnice. Domov smo se vrnili v popoldanskih urah.

ka_pzs_smar_loska_stena_2018_foto_arhiv_ka__2_

Udeleženci so svoje izkušnje strinili takole:

• Sara Jaklič: Kot organizatorka sem si že dolgo časa želela, da bi se kot ekipa podali v Log pod Mangartom, kamor se kot posamezniki ne odpravimo pogosto. Čeprav so bile razmere neugodne, smo uspeli dobro začrtati novo sezono, kar je bil tudi glavni cilj in namen akcije. Vsak je prispeval nekaj svojih idej, nato pa smo se soglasno odločili, da v naslednjem letu zagrizemo v malo večjo in trdo kost - odpravo. Zelo pomembno se mi zdi, da se srečamo in družimo drug z drugim, saj le tako lahko dobro izpeljemo naslednjo sezono.
  • Jernej Ortar: Kljub ponovni smoli z vremenom smo izpeljali vikend akcijo pod Loško steno. Čas smo izkoristili za ogledne ture, druženje ekipe in za snovanje novih planov in idej v naslednji sezoni, tako da je bila akcija bolj ekipno obarvana.
  • Matija Volontar: Ob pogledu na vremensko napoved smo vsi domnevali da s plezanjem ne bo nič. Na akcijo sem se zato odpravil zelo neobremenjeno. Kljub temu sem upal, da bodo razmere dopuščale vsaj nekaj plezanja. Ker se to ni zgodilo smo raziskali dostope in sestope za naslednjič. Ob takšnih razmerah in polni sobi alpinistov vlada popolnoma drugačno vzdušje, ki ga sam nisem vajen. Prav zato se mi akcija zdi popoln uspeh, saj smo se pogovarjali tudi o čem drugem, kot samo kam gremo plezat naslednji dan.
  • Žiga Oražem: Super.
  • Marija Jeglič: Kljub spomladanskim temperaturam je bila naša vikend akcija uspešna. Skozi druženje smo že začeli spletati plane za 2019, poleg tega pa smo spoznali novo področje. Šest udeležencev se nas je razdelilo v dve skupini, ena je šla raziskat dostop do Loške stene, druga pa sestop v Bavšico. Dež nas je vse še pred večerom prignal nazaj v štab.