Smarovci so tokrat plezali v Franciji in to odlično, foto Marko Prezelj

ponedeljek, 15. julij 2013

SMARovci odlično plezali v Franciji

Od 22. do 30. junija 2013 so smarovci - člani Slovenske mladinske alpinistične reprezentance (SMAR) plezali v Franciji, območje Dauphineja Poleg članov reprezentance in mentorja Marka Prezlja je bil z njimi pridruženi gost, alpinist Manu Pellissier.

Udeleženci: Nejc Marčič (izvedbeni vodja), Luka Lindič (pomočnik), Luka Krajnc, Luka Stražar, Martin Žumer in Marko Prezelj (mentor). Zaradi službenih obveznosti se Tadej Krišelj akcije ni mogel udeležiti.

Pridruženi gost: Manu Pellissier (Francija).

Obisk Dauphineje sem fantom predlagal, ker je to manj obiskano območje, ki geografsko zaključuje slavno verigo gora okrog »romarskega« Chamonixa. Dauphineja (La Meije, Ecrins, Pelvoux, Ailefroide ...) se ponaša z znatno mero avanture, ki od SMAR_Francija_junij2013_foto_Marko_Prezelj_IMG_5716_mobiskovalca terja spoštljivo zbranost vse do vrnitve v oddaljeno dolino. Urnik žičnic zagotovo ne narekuje tempa, ker teh sodobnih pomagal tam skorajda ni. Edino žičnico smo zato uporabili le za olajšanje dostopa in bivakiranje prvega dne.

Tokrat smo od začetka brezsramno izkoristili lokalnega poznavalca Manuja Pellissierja, mojega prijatelja in soplezalca. Že v fazi priprav smo se zanašali predvsem nanj, saj nam je velikodušno pomagal z informacijami in uredil rezervacijo koče. Kasneje nam je osebno posredoval še vse potrebne napotke za izvedbo tridnevne ture.

Od doma smo odšli ob tretji uri zjutraj. To je na svoj način začinilo počutje na prvi turi. Presežkov energije ni bilo zaznati pri nikomer. Izbrali smo smeri, ki so se prilegale našemu počutju in neizoblikovanim pričakovanjem. Razmere v Rateau-ju so bile slabše kot smo si želeli - sneg je bil južen, skala pa krušljiva. Vse naveze je karakter plezarije na svoj način presenetil in terjal večjo mero prilagajanja kot smo sprva predvidevali. Sestop z vrha in dostop do koče Permentier je bil v južnem snegu zamuden. Razen naveze, ki je do koče prišla v drugi polovici noči, smo bili vsi popolnoma premočeni od podplatov do kolen.

Poživitveni dan na koči je bil ustrezna izbira, ker nam je počitek koristil, ta dan pa sneženo vreme res ni bilo naklonjeno plezanju. Sušili smo opremo, pregledovali vodniško literaturo in se pripravili za naslednji dan, ko se je občutno ohladilo.

Na La Meije smo splezali uglašeno. Podobno smo tudi sestopili in se zvečer skupaj veselili doživete ture, ki tudi tokrat ni minila brez nepredvidenih dramaturških vložkov. V treh dneh je vsak preplezal dve smeri, izmeril svoj trenutni alpski domet in se izdatno naužil negotovosti, ki pritičejo resnim goram s kompleksnimi dostopi in sestopi.

SMAR_Francija_junij2013_foto_Marko_Prezelj_IMG_5706_m

Naslednje jutro smo se poslovili od Manuja in se začeli brusiti za drugo polovico naše misije. Ker so bile razmere skorajda idealne za kombinirane smeri, smo se kljub očitni miselni utrujenosti odločili za obisk doline Ailefroide. Od tam je možno dostopiti do raznovrstnih zanimivih ciljev. Pustolovski značaj pogorja je poskrbel za spoštljiv pristop, pri nekaterih pa tudi za zasičenost s kombiniranim terenom in snegom.

Sledil je dan počitka, ki je blagodejno učinkoval na naše ambicije. Vsak po svoje se je pripravljal za nadaljnje aktivnosti. Izkazalo se je, da je tudi igranje namiznega tenisa lahko zelo sproščujoče in dobrodošlo za krepitev skupinskega duha. Alpske ture so naslednje jutro postale vprašljive, ker je vremenska napoved obetala slabše vreme kot dan pred tem. Z nasveti nam je pomagal moj znanec Murray Hamilton, ki živi v vasici Les Vigneaux nad Argentiere la Besse, kjer smo se nastanili. Po končni preverbi vremenske napovedi smo se hitro odločili, da gremo vsi plezat skalne smeri. Odločitev se je izkazala za pravilno, saj je bilo ta dan hladno in oblačno z nekaj dežja. Plezali smo skalne smeri, v katerih je bila temperatura veliko bolj zimska, kot nam je sporočal datum na koledarju.

Naslednji dan, v soboto, smo zopet želeli izkoristiti za skalno plezanje. Midva z Lukom Lindičem sva se lotila šeststo metrske smeri nad vasjo Les Vigneaux, ostali štirje pa so odšli v plezališče, kjer so se pričakovano soočili z neizprosnimi številkami in svojo tozadevno samozavestjo. Občasen dež nas je izzival in spodbujal k največjemu možnemu izkoristku.

Potovali smo s kombijem PZS, nastanjeni pa smo bili v preprostih apartmajih in kočah. Tokratna organizacija je bila izvedena improvizirano in je v celoti dosegla namen uglasitve na izzive, ki nas čakajo jeseni.

Naslednja akcija SMAR bo plezanje v Alpah, področje Mt. Blanca, jeseni pa pripravljamo odpravo v Tibet - Phola Gangchen.

Akcijsko poročilo v prilogi je napisal Nejc Marčič.

Besedilo in foto Marko Prezelj
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akcijsko poročilo

Za tretjo letošnjo akcijo smo se Smarovci odpravili v malo manj obiskan, a zato nič manj zanimiv Francoski Ecrins. Dolge ture na visokih hribih so najboljša popotnica za naslednjo akcijo v Chamonix in za še kasnejšo odpravo.

SMAR_Francija_junij2013_foto_Marko_Prezelj_IMG_5895_m

Sobota, 22. 6. 2013: Zgodaj zjutraj smo se iz Ljubljane odpravili proti Brianconu, natančneje v La Grave, kjer sta se nam pridružila Luka Lindič in Manu Pellissier. Od tam smo se z gondolo odpeljali na zgornjo postajo žičnice, kjer smo tudi prenočili, saj je bil bivak že zaseden.

Nedelja, 23. 6. 2013: Zbudimo se ob 2. uri in po zajtrku se odpravimo pod severno steno Rateau.  Marko Prezelj in Manu SMAR_Francija_junij2013_foto_Marko_Prezelj_IMG_5719Pellissier sta se lotila smeri Charignon-Bogis (zadnji raztežaj po Cambon-Francou) in opravila prvo ponovitev. Luka Lindič in Luka Krajnc sta preplezala smer L' empire des sons, ki je v pravih zimskih razmerah predvsem ledna smer, tokrat pa sta morala pošteno orodjarit. Luka Stražar, Martin Žumer in Nejc Marčič smo prečili celoten greben Rateau, ki nas je prav tako zaposlil za skoraj cel dan.

Ponedeljek, 24. 6. 2013: Počitek, sušenje premočene opreme in priprava na naslednji vzpon. Na koči Promontoire je odlično poskrbljeno za plezalce, saj imajo vodničke za prav vse gore v okolici!

Torek, 25. 6. 2013: Zopet nas budilka zbudi »pre«zgodaj in po zajtrku smo se že vzpenjali nazaj na sedlo in naprej pod severno steno La Meije. Manu in Marko sta se zapodila v smer Nort Face Direct. Luka Lindič in Luka Krajnc sta zaplezala v smer Z cuoloir Direct, Martin Žumer, Luka Stražar in Nejc Marčič pa smo plezali Girod - Sandoz. Na vrhu smo se počakali in skupaj prečili greben, ki je precej lepši od sosednjega Rateauja. Sestopili smo v dolino in prenočili v La Grave.

Sreda, 26. 6. 2013: Manu nas zjutraj zapusti in akcijo nadaljujemo sami. Brez njega bi vse to težje izvedli! Dan počitka smo izkoristili za premestitev v sosednjo dolino Ailfroide, natančneje v kraj Pelvoux, ki je izhodišče za Barre des Ecrins in Ailfroide. Preostanek dneva smo preživeli mirno in počivali.

Četrtek, 27. 6. 2013: Pripravljali smo se za naslednji vzpon, a smo bili primorani spremeniti plane zaradi slabše vremenske napovedi. Zato smo dan preživeli na balvanih v okolici hostla.

Petek, 28. 6. 2013: Odpravimo se nazaj proti Brianconu. Preplezamo 300 m visok stolp Aiguillette du Lauzet. Luka Lindič in Marko Prezelj sta plezala smer Les beaux quartiers, ki se nahaja v levem delu stene. Luka Krajnc in Nejc Marčič sva jima delala družbo v sosednji smeri Davin route, ki sva jo v vrhnjem delu nekoliko olajšala in zavila v nekoliko lažji svet. Martin Žumer in Luka Stražar sta po treh raztežajih v bolj zahodni steni morala obrniti zaradi prehudega mraza. Zaradi razprodanega hostla za vikend smo se bili primorani preseliti. Nastanili smo se v hostlu Le Moulin Papillon.

Sobota, 29. 6. 2013: Luka Lindič in Marko se odpravita v steno Tete d'Aval in preplezata smer Rank Xerox (600 m, 7a). Ostali štirje pa smo plezali v bližnjem plezališču, ki je s posebno strukturo skale (apnenec) otežila plezanje že v lažjih smereh. Luka Krajnc je kljub temu na pogled preplezal najtežjo smer v plezališču (7b+/c).

Nedelja, 30. 6. 2013: Zjutraj se odpeljemo iz L´Argentiera in po osmih urah vožnje smo bili v Ljubljani. Z akcijo v Ecrins je vsak od nas pridobil lepo izkušnjo. Nekateri so uspeli v težjih smereh, drugi pa smo prvič plezali težje grebene in kljub poletnemu času naleteli na spomladansko-zimske razmere, ki so oteževale plezanje in nas tudi pošteno upočasnile. Tudi skala nas je nekoliko presenetila, saj ni bila takšna, kot smo jo vajeni v velikih stenah nad Chamonixom, včasih je spominjala na našo Široko peč.

MNENJA SMAROVCEV:

Martin Žumer: Odlična izbira, čisto novo območje in pa zanimivi regeneracijski dnevi.

Luka Krajnc: Stene na tokratni akciji so imele izrazit alpski karakter, kar se je odražalo pri resnosti smeri vključno z dostopi in sestopi. Všeč mi je bilo tudi dejstvo, da smo v en teden združili več plezalnih zvrsti in tako poskrbeli za raznoliko bero plezalnih izkušenj.

Luka Lindič: Lokacija tokratnega tabora je idealna za pripravo na prihajajočo odpravo. Naklonjeni so nam bili tudi pogoji, saj smo lahko praktično sredi poletja plezali v pravem kombiniranem terenu.

Luka Stražar: Tako je kot v Chamonixu, samo da ni Chamonix. Tu gre za dobro lastnost, saj pomeni, da je območje polno odličnih alpskih ciljev, osvobojenih gneče obljudenosti in popularnosti, ki pestijo njihove slavnejše sosede. Hribi zaviti v, za ta čas veliko snega, so nam ponudili res odlične alpske ture.

Zahvala PZS za pomoč pri izvedbi akcije.