Nastja Davidova (levo) in Caroline North, foto Caroline North

torek, 27. avgust 2013

Nastja Davidova z izpolnjeno željo na Frenejskih stebrih - Boningtonova smer

Nastja Davidova poroča: Letošnje poletje se je zame pričelo precej pestro. Veliko dela in malo plezanja. Pa vendar sem si avgusta le vzela čas in se odpravila na mesečni plezalni potepn po Dolomitih in Alpah. V začetku avgusta sem se udeležila tabora pod Marmolado, ki ga je organizirala Komisija za alpinizem PZS pod okriljem Tanje in Andreja Grmovšeka.

Tanja nam je pripravila najboljše palačinke z mamino domačo marmelado iz češenj in malin. Vesela družba, sproščeno vzdušje in dobra pripravljenost udeležencev je pripomogla k uspešno izpeljanem taboru Marmolada - Dolomiti 2013.

Plezanje sem nadaljevala v Dolomitih. Pridružila sem se Petru Juvanu in Nini, ki sta prav tako preživljala poletne počitnice v Dolomitih. Skupaj smo preživeli dober teden. S Petrom sva ostala pri poizkusu v Ribi, žal sva bila primorana obrniti pod težkim raztežajem zaradi plohe. Smer me je navdušila s sprotnim iskanjem prehodov v platah že v spodnjem delu. Veselim se ponovnega obiska in poizkusa preplezati prosto do vrha. Nina in Peter sta odšla, prišla sta nov par Matjaž Dušič in Živa. Po lepem vzponu v Sass Pordoi sem zapustila Dolomite in se odpravila proti zahodu. Ker sem ostala brez gume na plezalnikih, sem se ustavila v Arcu. Ponovno je bilo super obiskati prijatelje, iti na sladoled, čez dan počivati na plaži ob gledanju surfarjev na Gardskem jezeru, kjer vedno piha :) in se zvečer družiti ob pizzi.

Za zaključek plezalnega tripa med 15 in 25. avgustom sem bila zmenjena s Caroline North - Caro, 22-letno članico nemške reprezentance, ki se razvija v odlično plezalko. Prvič sem jo spoznala lansko leto na mednarodnem srečanju v Val del Orci in nato sva se ponovno srečali v Patagoniji, kjer je bila prav tako uspešna kot midve s Tino di Batista po smeri Afanassieff s francosko soplezalko, a teden za nama.

Moja velika želja iz leta 2007, ko sem se pozimi prebudila v jasno jutro na vrhu Grand Jorassov in zagledala s soncem obsijane Frenejske stebre, je bila plezati v teh odmaknjenih stenah. 21. 8. je prišel dan, ko se mi je izpolnila želja. S Caro sva preplezali veliko klasiko Centralni steber Frenejev, Boningtonovo smer, obe prosto (jaz na pogled) in stali ob 19 na vrhu Mont Blanca, srečni in malček zadihani.

Slikal naju je nemški gorki vodnik Ralf Weber, ki je plezal z gostom pred nama in na koncu dejal, da je užival plezati Freneyja z nama in predvsem, kako sva motivirani za alpinizem! :)

Potek:

16. 8. Iz Courmayeurja se odpraviva do Rif. Monzino (2590 m).
17. 8. Plezanje v Aig. Crouxu, , ob 11:30 na vrhu, sestop v Courmayeur.
18. 8. Plezanje v dolini Valgrisenche, plezališče Revers (granitni blok).
19. 8. Počitek.
20. 8. Ob 4.00 odhod iz Val Veny mimo Rif. Monzino do bivaka Eccles (3850m), ob 10.30 na bivaku, vzpon na Pic Eccles (4012 m), ter ogled dostopa za naslednji dan.
21. 8. Ob 2.30 odhod iz bivaka, ob 5.00 vstop v smer, ob 19.00 na vrhu Mont Blanca, ob 23.00 na zgornji postaji Aig du Midi.
22. 8. Ob 7.30 povratek v Courmayeur s prvo gondolo.
23. 8. Ostanem v dolini zaradi razpokane kože, Caro odide plezat s Tino di Batista v Chandelle du Tacul (Bonington, 6b, 250 m).
24.8. Zaključek proslavimo v družbi Tine, Martine in Cuce iz Portugalske

Smeri

26. 7. Z Cina, Cassin-Ratti (7a, 450 m, NP) s Tjašo Jelovčan
28. 7. Marmolada, Gogna (7, 800 m) s Tjašo Jelovčan
2. 8. Marmolada, Schwalbenschwanz (VI, 800 m) s Tjašo Jelovčan
4. 8. Meisules dla Biesces, Alfa e Omega (VIII+/IX-, 200 m, Flash) z Andrejem Grmovškom
7. 8. Marmolada, poizkus v Ribi
11. 8. Meisules dla Biesces, Brunsin (VI+, 200 m) z Nino in Petrom
13. 8. Sass Pordoi, 4 giorni un'estate (7a, 600 m, NP) z Matjažem Dušičem
17. 8. Aig. Croux, Que cherches tu Jean-Marie (6c, 320 m) s Caro North
21. 8. Mont Blanc: Freney face, Bonington (7a+, 500 m + 200 m)