Smarovci so plezalci v gorah nad Chamonixu, foto arhiv KA PZS

četrtek, 2. januar 2014

SMARovci v Chamonixu

Malo z zamikom objavljamo še vedno zelo zanimivo poročilo plezalnega tabora SMAR v Chamonixu, ki je potekal avgusta 2013. Udeleženci tabora so bili člani slovenske mladinske alpinistične reprezentance (SMAR): Luka Krajnc, Luka Lindič, Nejc Marčič, Luka Stražar in Martin Žumer.

POROČILO: Zadnji SMAR plezalni tabor pred (takrat) prihajajočo jesensko odpravo v Tibet smo izpeljali v okolici Mont Blanca. Glavni namen tabora je bil izvajanje daljših tur na višini, ki služijo kot odlična priprava za odpravo. Tokrat smo verjetno prvič zavestno več pozornosti namenili velikemu številu metrov in ne visokim številkam ocen. V tem pogledu je bila najbližje predhodna akcija Ecrin, kar pa samo nakazuje, da smo letošnjo sezono v veliki meri posvetili pripravi na Tibet oz. Phola Gangchen.

Največ višinskih metrov je zagotovo najlažje »nabrati« Mont Blancu, še posebej, če turo začneš iz doline. Luka Krajnc in Luka Stražar sta si za začetek izbrala vzpon iz Val Veny na Mont Blanc. Prvi dan sta dostopila do bivaka Eccles in tem v natrpanem bivaku prespala. Naslednji dan sta zgodaj pričela s plezanjem po smeri Abominette (IV 3, 5a, 800 m) in nadaljevala po grebenu Innominanta (D). Sredi dneva sta dosegla vrh Mont Blanca in še isti dan sestopila v Les Houches.

Naveza Lindič, Marčič in Žumer se je odpravila preverit razmere v Grandes Jorasses. Prvi dan smo preko ledenika Leschaux dostopili do koče Leschaux. Ob pogledu na severno steno Grandes Jorasses, ki je bila popolnoma zasnežena, smo prvoten ambiciozen plan opustili in se preusmerili v kopno zahodno steno Petit Jorasses. Naslednje jutro smo še v temi dostopili pod steno in nato do popoldneva preplezali smer Mon coeur espagnol, 7a, 75 m (Marčič in Žumer  1 x A0). S spusti ob vrvi preko smeri Anouk smo se vrnili pod steno in ponovno dostopili na kočo Leschaux, kjer smo še enkrat prespali. Naslednje jutro smo preko Monteversa sestopili v Chamonix.

Sledil je dan počitka v dolini ter priprave na naslednjo turo. Za popestritev smo naslednji dan odšli plezat balvane v okolico Sallanchesa. Za naslednjo turo smo premešali naveze glede na želje in ideje. Naveza Marčič, Stražar in Žumer so naslednji dan dostopili pod Dru in pod steno bivakirali. Zaradi goste megle so bivakirali precej dlje od stene kot so želeli, zaradi česar jih je naslednje jutro čakal daljši dostop do smeri. Preplezali so smer Pierre Allain (VI, 900 m) in na vrhu bivakirali. Naslednji dan so mimo koče Charpoua sestopili v Chamonix.

Naveza Krajnc-Lindič sva v istih dneh najprej prespala na Plan de l'Aiguille. Naslednje jutro sva ob petih zjutraj vstopila v smer Frendo (V, 80°, 1100 m) v severni steni Aiguille du Midi. Ob desetih popoldan sva izplezala na greben in po grebenu nadaljevala s prečenjem Chamoniških igel. Do osmih zvečer sva si po številnih preplezanih metrih (do V+) in spustih ob vrvi pod Aiguille de Blatiere uredila bivak. Naslednje jutro sva se spustila do sedla Nantilons in nato prečila še Grepon in Charmoz (do V+). Isti dan sva preko ledenika Nantilons sestopila v Chamonix.

Naslednji dan smo z ženskim delom ekipe plezali v Breventu. Preplezali smo smer Froison Roche (6a, 200 m). V nedeljo je del ekipe ponovno plezal na balvanih pri Sallanchesu, popoldan pa smo se odpeljali proti domu.

Plan tabora je bil izpolnjen, saj smo vsi naredili dve daljši turi in se domov vrnili uhojeni in vplezani. Nabrali smo precej metrov v terenu, ki nas bo verjetno pričakal na odpravi in testirali našo psiho-fizično pripravljenost. Zdaj že z veseljem pričakujemo odhod v Tibet.

Kronološki pregled tabora:
- 8. 8. Prevoz v Courmayeur
- 9. 8. Krajnc in Stražar dostopita do bivaka Eccles. Lindič, Marčič in Žumer dostopijo do koče Leschaux.
- 10. 8. Krajnc in Stražar po smeri Abominete in grebenu Innominanta splezata na Mont Blanc ter sestopita v Les Houches. Lindič, Marčič in Žumer preplezajo smer Mon coeur espagnol v Petit Jorasses.
- 11. 8. Krajnc in Stražar počivata v Chamonixu. Lindič, Marčič in Žumer sestopijo s koče Leschaux v Chamonix.
- 12. 8. Plezanje balvanov pri Sallanchesu.
- 13. 8. Počitek
- 14. 8. Marčič, Stražar in Žumer dostopijo pod Dru. Krajnc in Lindič prespita na Plan de l'Aiguille.
- 15. 8. Marčič, Stražar in Žumer preplezajo Pierre Allain v Druju. Krajnc in Lindič preplezata smer Frendo v Aiguille du Midi in nadaljujeta s prečenjem Chamoniških igel do Aiguille de Blatiere.
- 16. 8. Marčič, Stražar in Žumer sestopijo v Chamonix. Krajnc in Lindič prečita Grepon in Charmoz ter sestopita v Chamonix.
- Plezanje v Breventu.
- Plezanje balvanov pri Sallanchesu in prevoz domov.

Komentarji udeležencev:

Luka Krajnc: »Odlično preživet teden, ki se je izkazal tudi kot dobra priprava na prihajajočo odpravo.«

Luka Lindič: »Sam sem dober del tega poletja preživel v Centralnih Alpah in kar nekaj dni preživel nad 3000 m. Trening na višini je obrodil dobre rezultate. Takšnih priprav kot je bil naš tabor v okolici Mont Blanca se bom zaradi tega zagotovo posluževal tudi v prihodnje. Menim, da je to idealna priprava za odpravo.«

Nejc Marčič: »Zadnji tabor nam je ponudil vse to kar potrebujemo pred odpravo. Dolge ture, ki smo jih v večini primerov še podaljšali s tem, da smo se odpovedali gondolam. Spanje na višini in lepo plezanje v granitnih stenah, žal pa nam jo je pred taborom zagodlo vreme in nam pobelilo steno, ki smo jo vsi imeli v glavnem planu.«

Luka Stražar: »Akcija mi je ostala v lepem spominu, saj smo se vsi naplezali in se po poletni odsotnosti spet zbližali pred prihajajočo odpravo.«