SMAR-ovci poleti gostili mlade francoske alpiniste

četrtek, 30. oktober 2014

Po lanskem obisku japonskih alpinistov v Sloveniji, smo letos povabili Francoze. Ker je začetni poskus formalne organizacije na francoski strani zastal, smo se dogovorili kar z dvema mladima alpinistoma s katerima smo se jeseni 2013 srečali po skupnem begu z zasneženega območja okrog Šiša Pangme. Seb in Antoine sta zbrala skupino mladih, ki je bila motivirana za plezanje v Sloveniji in srečanje z nami. Napovedana francoska skupina je bila v času dogovarjanja večja, ko pa smo se zbrali v dolini Soče, jih je prišlo le šest.

Udeleženci: Luka Lindič, Luka Stražar, Luka Krajnc, Nejc Marčič, Tadej Krišelj, Martin Žumer, Klemen Žumer, Marko Mavhar, Janez Svoljšak in Marko Prezelj (mentor). Francoski gostje: Sebastien Ratel, Antoine Belleton, Sylvaine Thiabaud, Renaud Fine, Aurelie Didillon in Ena Vrbek, ki je sicer s Hrvaške in poročena z Antoinom.

Kronološko poročilo:
28.6. Prihod v kamp v Soči.
29.6. Športno plezanje v Bitnjah.
30.6. Športno plezanje Göltschach.
1.7. Počitek, obisk muzeja v Kobaridu.
2.7. Plezanje v Lepi špici, Vršacu, Planji in Nad Šitom glavi.
3.7. Plezanje v Široki peči in Debeli peči.
4.7. Plezanje v Triglavu, Frdamanih policah in Vežici.
5.7. Plezanje v Triglavu, Srebrnjaku in Predostenju Križevnika.
6.7. Odhod domov

smar_francoski_obisk_v_sloveniji_2014_foto_udelezenci_m2

Plezanje v plezališču.

Preplezane smeri na izmenjavi

2. julij 2014
  • Centralni steber, Lepa špica, IV, 500 m (Marko Mavhar, Janez Svoljšak, Marko Prezelj)
  • Ceklinova, Vršac, IV, 1100 m (Aurelie Didillon, Seb Ratel, Luka Lindič)
  • Črni baron, Planja, J stena, obrnili dva raztežaja pred vrhom (Sylvain Thiabaud, Luka Krajnc, Tadej Krišelj, Renaud Fine)
  • Vodnjak želja, Nad Šitom Glava, S stena, VI, 300 m (Ena Vrbek, Antonie Belleton, Luka Stražar)

3. julij 2014
  • Parižanka, Debela Peč, VI+/V, 400 m (Aurelie Didillon, Nejc Marčič)
  • Škorpijon, Široka Peč, VII-/VI-V, 500 m (Marko Mavhar, Klemen Žumer, Martin Žumer)
  • Opium, Široka Peč, V-VI, 400 m ( Janez Svoljšak, Luka Stražar)

4. julij 2014
  • Maratonka, Triglav, VI+, 1000 m (Nejc Marčič, Sylvain Thiabaud)
  • Skalaška+Zlatorogove police+Raz Sfinge, Triglav, VIII+,III-IV, 900 m (Seb Ratel (A0), Luka Lindič)
  • Petek 13., Vežica, 6c A0, 250 m (Martin Žumer, Renaud Fine)
  • Štafeta, Vežica, 8a+, prva prosta ponovitev (Luka Krajnc, Tadej Krišelj)

5. julij 2014
  • Skalaška+Zlatorogove police+Raz Sfinge, Triglav, VIII+,III-IV, 900 m (Renaud Fine (A0), Janez Svoljšak)
  • Srebrnjak, (Sylvain Thiabaud, Marko Prezelj)
  • Svoboda, predostenje Križevnika, VII, 250 m (Aurelie Didillon, Seb Ratel, Luka Lindič)
  • smar_francoski_obisk_v_sloveniji_2014_foto_udelezenci_m9

Mokre stene so prve dni marsikateri navezi prekrižale načrte ter onemogočale zahtevnejše vzpone.

Poročilo
Na tokratni SMAR akciji smo v Sloveniji gostili francoske alpiniste. Prvo polovico tedna smo bivali v kampu v Soči. To lokacijo smo izbrali, ker nam je vsem najmanj domač teren. Na žalost smo imeli ravno v tem času zelo nestabilno vreme s pogostimi plohami. Po dveh dneh športnega plezanja, ko smo plezali do 8a na flash in 8a+ z rdečo piko, pa smo iztržili en dan plezanja v stenah nad Trento. Mokra skala in trave ter popoldanske plohe so botrovali manj kvalitetnim vzponom od načrtovanih. Navezi v Lepi špici in Vršacu sta pod steno oz. v steni ob spremljavi dežnih kapelj izbrali manj tvegan hiter vzpon po klasičnih smereh. Navezi v južni steni Planje je ovirala mokra skala in posledično pomanjkanje časa zato sta v smeri Črni baron priplezali do zadnjih dve raztežajev in nato sestopili s spusti po vrvi.
Navdušila sta nas Andrej Štremfelj in Peter Podgornik. Oba sta pripravila zanimivo predstavitev in s svojo pojavo na neposreden način predstavila svoje poglede na alpinizem ter s tem poskrbela za generacijsko in mednacionalno povezavo. Tovrstna druženja so izjemnega pomena za mlade, saj je to priložnost, da se v živo srečajo z ljudmi, ki so soustvarjali alpinizem. Andrej in Peter sta nas spodbudila tudi k izmenjavi mnenj in razmišljanju o razvoju alpinizma.
Tokrat so prvič sodelovali tudi trije novi člani SMAR - Klemen Žumer, Janez Svoljšak in Marko Mavhar. Vsi trije so se odlično vključili v skupino in prinesli svežo plezalno energijo. Socialna dinamika je bila tokrat bolj intenzivna tudi zato, ker smo bili v domačem okolju in smo se morali tudi idejno izkazati.

V drugi polovici tedna smo bivali v Gozd Martuljku, spremljalo pa nas je bolj stabilno vreme. Ravno lepše vreme je botrovalo k večji plezalni zagnanosti in vsak dan smo plezali v različnih stenah. Prvi dan so bili vzponi kljub vsemu še vedno v znamenju mokre skale, potem pa smo opravili nekaj kvalitetnih vzponov v Triglavu, Široki peči, Vežici in Križevniku. Trije vzponi so bili opravljeni v severni steni Triglava. Dva v Razu Sfinge s pristopom po Skalaški in Zlatorogovih policah. Seb Ratel in Luka Lindič sva bila že zelo zgodaj na vrhu Sfinge, zato sva si turo podaljšala še z vzponom na Triglav, kar je še posebej Sebu zelo polepšalo turo. Nejc Marčič in Sylvain Thiabaud pa sta ponovila malo plezano smer Maratonka.

Dve navezi sta plezali v Široki peči, ki prav tako na vidi mnogo plezalcev. Marko Mavhar, Klemen Žumer in Martin Žumer so ponovili Škorpijona, Janez Svoljšak in Luka Stražar pa Opium. Luka Krajnc in Tadej Krišelj sta plezala v novi smeri, ki sta jo opremila lani. Luka je smer uspel preplezati prosto. Isti dan sta Martin Žumer in Renaud Fine plezala v isti steni smer Petek 13., kjer ju je pričakal moker prvi raztežaj. Zadnji plezalni dan sta Janez Svoljšak in Renaud Fine ponovila vzpon v Razu Sfinge. Marko Prezelj in Sylvain Thiabaud sta plezala v Srebrnjaku, Aurelie Didillon, Seb Ratel in Luka Lindič pa v Križevniku.

Izmenjava je bila uspešna po socialni in plezalni plati, predvsem pa zelo koristna, saj smo spletli nova medsebojna poznanstva, se nezavedno primerjali med sabo in se preizkusili tudi idejno. Prvi del smo zaradi slabšega vremena preživeli z več druženja, kot bi ga, če bi se videvali samo zgodaj zjutraj pred turo in pozno zvečer utrujeni po plezanju. V tem času smo se dodobra spoznali in postali prijatelji, tako smo v nadaljevanju lažje našli skupne cilje in jih uresničili. Francoski gostje so se sicer izkazali z visokim plezalnim nivojem, zato smo se zavedali zahtevnosti izbire primernih ciljev v hribih. Vsi so sprva pričakovali več kot smo jim sploh lahko ponudili. Ko smo opravili prve ture v gorah, so naši gostje spoznali značilnosti slovenskih hribov in pristopa do plezanja. Sprotno nameščanje klinov med prostim plezanjem, karakter kamnine, dolgi in komleksni dostopi ter sestopi so bili zanje nepričakovana značilnost, ki jim je ob koncu našega druženja že postala všeč.

Gostiti ambicozne alpiniste v domačem okolju je odgovoren izziv. Pogovori o prihodnjih ciljih in morebitnih skupnih vzponih so bili stalnica našega druženja in čeprav nimamo formalne zaveze za povratno srečanje, so Francozi obljubili, da bodo za nas organizirali podobno srečanje v naslednjem letu.

smar_francoski_obisk_v_sloveniji_2014_foto_udelezenci_m5

Počitek smo izkoristili za druženje ter spoznavanje okolice, njenih lepot in zgodovine.

Komentarji udeležencev

Marko Mavhar
»Seveda je to moj prvi tabor v okviru SMAR in zelo sem vesel, da sem navezal močne prijateljske vezi z ostalo ekipo. Sama lokacija tabora se mi je zdela izvrstna ideja, glede na to, da v ta konec redko kdaj zanese kakšno navezo. Spoznavali smo po krivem zapostavljene bisere naših gora in njih lepoto, zato sem sklenil, da sam še pridem tod okoli.«

Klemen Žumer
»To je bil moja prva reprezentančna akcija in ta je presegla moja pričakovanja. Zaradi obveznosti na faksu sem bil prisoten štiri dni (trije od tega plezalni). Začetne plane nam je prekrižal dež, zato smo prva dneva preživeli v plezališčih, kjer sem se s Francozi dobro spoznal in se veliko bolj sprostil kot po prvem snidenju, ko sem bil še precej zadržan. Vrnil sem se v sredo zvečer ter z zanimanjem spremljal uspešne plezalne dneve, ki so jih ostali doživeli z novimi francoskimi prijatelji. V četrtek smo se z Martinom ter Markom odpravili v Široko peč z namenom preplezati Škorpijona. Preplezali smo le njegova najtežja raztežaja, potem pa nas je nenatančna skica vodila v lažji svet. Široka peč res sovpada z opisi o podrti skali ter kompleksnosti ture, ki ti vzame cel dan.

Čeprav mi v hribih te dni ni uspelo plezati s katerim od Francozov, mi je ta teden dal zanimivo izkušnjo z isto mislečimi, vendar drugače govorečimi ljudmi. Mislim, da je vsak od nas po tem tednu bogat za nove lepe trenutke, katerih se bomo z veseljem spominjali.«

Janez Svoljšak
»Vreme na taboru nam ni najbolj služilo, zato smo se morali malo prilagajati razmeram. Dostopi in sestopi po snegu, plezanje čez krajne zevi so nas spremljali na večini vzponov, tako da nismo bili osredotočeni le na smer. Izhodišče v Soči mi je bilo všeč, saj so mi vrhovi in stene na južni strani Julijcev večinoma nepoznani, tako da sem tudi sam spoznal nove kraje in cilje za naprej.«

Luka Krajnc
»V enem tednu smo kljub občasno ne najboljšemu vremenu naše glave in telesa zapolnili z dobršno mero plezalnih izkušenj. Kljub različni kulturi, navadam in jeziku, smo tekom tedna opazili, da nas družijo podobni občutki. Organizacija celotnega tedna je bila odlična, kar se je poznalo pri tekoči izvedbi in posledično dobri energiji vseh udeležencev. Takšne izmenjave so odlična priložnost za povezovanje in pridobivanje širine pogleda, ki je ob naši geografski majhnosti občasno omejen, zato upam, da nadaljujemo v podobnem duhu tudi v prihodnje.«

Tadej Krišelj
»Na taboru sem se počutil super, saj so Francozi prišli v zelo sproščenem vzdušju. Takoj smo spletli prijateljske vezi, kar bo v prihodnosti koristilo vsem. Všeč mi je bilo, da smo prvi del izmenjave plezali v bolj odmaknjenih koncih Slovenije, kamor ne greš ravno vsak konec tedna. Zelo se veselim naslednjega leta, ko bomo šli mi v Francijo.«

Martin Žumer
»S Francozi smo se odlično ujeli. Približno so vedeli kaj želijo, tako je bilo tudi nam lažje. Vsekakor vzdušje, ki ti da zagona.«

Luka Lindič
»Polovico francoskih udeležencev izmenjave sem poznal že od prej. Mnogokrat smo se srečali na različnih lokacijah v Alpah in v Himalaji. Ugotovili smo, da nas druži podobna strast do plezanja in super je bilo na tokratni izmenjavi poglobiti prijateljstvo ter spoznati nove prijatelje. Vsi tokratni udeleženci prihajajo iz plezalsko zelo zanimivih področij, ki sem jih že, nekatera pa še bom obiskal. Kako prav pride, če imaš v tujini prijatelje, sva videla z Luko Krajncem tudi letos pri vzponu v Grandes Jorasses. Mislim, da smo s to izmenjavo naredili največ ravno v tej smeri. Vzdušje na celotni akciji je bilo kljub ne najboljšemu vremenu ves čas odlično, k temu pa so pripomogli tudi trije novi člani SMAR s svežo energijo.«

Nejc Marčič
»Tabor se mi je zdel zanimiv, ker smo polovico časa preživeli v trentarskih koncih kjer smo se tudi sami malo počutili kot tujci in skupaj odkrivali stene nad Sočo. O tovrstni izmenjavi smo se menili s Francozi že lani v Katmanduju, niso pa kazali velikega navdušenja nad plezanjem pri nas. Eden od odgovorov je bil "zakaj bi plezal po podrtem apnencu, če imam pred hišo granit". Vseeno so prišli in verjamem, da so uživali in odnesli lep spomin v svojo domovino.«

smar_francoski_obisk_v_sloveniji_2014_foto_udelezenci_m33

V drugi polovici srečanja nam je bilo vreme bolj naklonjeno in smo lahko opravili nekaj zahtevnejših vzponov.