Parilapča 2009

Nepal
Trajanje: 08.10.2009 - 11.11.2009

Vodja: Tine Cuder

Člani: Matevž Jerman (AO LJ - Matica)
Blaž Ortar (AO LJ - Matica)
Ambrož Bajde (AO Kamnik)
Urban Novak (AO Kamnik)

Za letošnji alpinistični cilj smo si izbrali šesttisočak Pharilapcha ( 6017m ), ki se nahaja v nepalski regiji Khumbu, nad vasico Gokyo. Kljub temu, da hrib ne dosega velikih nadmorskih višin svojih sosedov, pa ima zanimivo severno steno, ki spominja na velike alpske stene. V tej steni so bile do sedaj preplezane tri smeri. Pri vseh treh prevladuje snežno – kombinirano plezanje. Naša želja je bila dodati novo smer v hitrem alpskem slogu.
Poročilo:

Na pot smo se odpravili 8.10.2009. Cuder, Jerman in Ortar so leteli iz Münchna preko Helsinkov in New Delhija v Kathmandu ( KTH ), Bajde in Novak pa prav tako iz Münchna preko Dubaja ter New Delhija v KTH. Kargo smo poslali 14 dni pred našim odhodom z JATom, vendar so na letališču v Beogradu delavci izvedli stavko, kar je privedlo do tega, da smo morali v KTHju na kargo čakati še dva dni. V Luklo smo tako poleteli 13. oktobra.

Agencija nam je priskrbela sedem nosačev za naše tovore, ki pa so za nošnjo želeli nenormalno veliko denarja. V kratkem sprehodu po Lukli smo našli človeka ( Sonam ) z jaki, ki je bil pripravljen našo opremo prenesti v Gokyo po veliko nižji ceni. Ta dan smo prespali pri Sonamu v Chheplungu ( 30 min iz Lukle ). V naslednjih treh dneh smo prišli v vas Gokyo ( 4790m ) in se nastanili v Namaste lodžu. Letošnja baza je bila nekoliko drugačna kot smo jih navajeni v Himalaji. Bivali smo kar v lodžu ( nekakšen himalajski hotel ), tako da nam res ni bilo hudega. Spali smo v posteljah, jedli v jedilnici in se tuširali z vročo vodo ( no to se nismo prav velikokrat )…

V naslednjih dveh dneh smo se za aklimatizacijo povzpeli na pogost trekingški cilj – Gokyo Ri ( 5360m ) ter si ogledali dostop pod S in V steno. Amrož in Urban sva se pod V steno Pharilapche odpravila 19.10. popoldne in na moreni, eno uro oddaljeni od stene, postavila šotorček. Naslednji dan sva preplezala novo smer, ki sva jo poimenovala Kje si luna?. V šotorček sva se vrnila ob 11ih zvečer, prespala in se v Gokyo vrnila naslednji dan. Blaž, Matevž in Tine so isti dan poizkusili v S steni vendar so zaradi velike količine nepredelanega snega obrnili.

KJE SI LUNA?
V spodnjem delu skala do 5b, nato smer sledi snežno-lednim rampam z odstavki ledu do 90°. Sneg večinoma nepredelan pršič, gaženje do kolen. Z vrha seraka še štirje raztežaji skale (III/IV). Z vrha smeri še cca. 150m prečenja na glavni vrh ( 6017m ). Vreme čez dan sončno in razmeroma toplo, zvečer in ponoči hladno in vetrovno. Sestopila sva po smeri Oracle, večinoma s pusti ob vrvi ( cca. 15 spustov ).
Iz šotora sva štartala malo po 5.00 zjutraj, plezati sva začela ob 7.00, vrh ob 16.00 ter nazaj pri šotoru ob 11.00. ( Kje si luna,? TD+/skala do 5b, led do 90°, 750m, 9h za smer, 18 za turo, PRV )

Čez dva dni ( 22.10.) so Blaž, Matevž ter Tine poizkusili še v zahodnem podaljšku Dawa peaka (=Pharilapcha west). Po zanimivem terenu z dobrimi razmerami so preplezali 100m pod greben, kjer pa jih je ponovno ustavil globok pršič. Sestopili so s spusti ob vrvi in se zvečer vrnili v Gokyo.

V naslednjih dneh je zapihal nekoliko močnejši veter, tako da smo se zadrževali bolj v okolici baze. Blaž, Matevž ter Tine so 26.10. zaradi bolezni zapustili Gokyo ter se v naslednjih dneh preko Renjo passa vrnili v Kathmandu. Ambrož in Urban sva ostala pod Pharilapcho, kjer sva 27.10. poizkusila preplezati že obstoječo smer Snotty's gully v S steni. V tej smeri sva pričakovala kolikor toliko dobre razmere, glede na velike količine nepredelanega snega, ker smer poteka po največjem ''grabnu'' v steni in bi se zato lahko sneg splazil. Ta dan v smer sploh nisva vstopila ker se je Ambrož ta dan namučil že s samim dostopom. Sam sem šel pogledat v desni del stene, vendar so se zelo dobre razmere na cca. 5600m spremenile v pršič ter kasneje kložo, kar je pomenilo, da sem  kmalu sestopil nazaj pod steno. Ker sva imela na voljo še nekaj dni sva se odločila, da pod steno pustiva vso tehnično robo za morebiten ponoven poizkus.
Čez tri dni ( 30.10. ) sva ob 13.30 že stala na vrhu Dawa peaka ( 5977m ), ki je res zanimiv. Prvopristopnika Jon Bracey ter Nick Bullock ( prva preplezala Snotty's gully ) sta vrh opisala kot ''coffee-table-sized top''. Malo čez sedmo uro zvečer sva že pila čaj v Gokyu.

SNOTTY'S GULLY
Vstop po tankem ledu ( dobrih 85° ), sledi plezanje po kotu kjer prevladuje led. V rampi v levo so razmere slabe – steklen led in pršič. Sledi kombinirana prečka v izrazito grapo. Tu deloma predelan sneg z lednimi odstavki do 90°. Z grebena na vrh vodi raztežaj dolg skalnat greben. Vreme večinoma jasno z zmernim na sestopu pa kar močnim vetrom. Sestopila sva po Z steni proti Renjo passu, v zgornjem delu večinoma s spusti ob vrvi ( cca. 8 ), spodaj pa sestopala.
Iz Gokya sva štartala ob 4.30, plezat sva začela ob 7.00, vrh 13.30 ter Gokyo malo čez 19.00. ( Snotty's Gully, ED+/M5+,Wi5, 1000m, 6,5h, cela tura 15h, ponovitev smeri).

V naslednjih dveh dneh sva spakirala opremo ter se še malo razgledala po okolici ( no Ambrož se je, jaz sem več časa preživel na WCju ). 2.11. sva zapustila Gokyo in se v naslednjih treh dneh ''sprehodila'' do Lukle, od kodar sva naslednji dan poletela v KTH. Tu smo se ponovno srečali vsi člani odprave in naslednjih par dni preživeli v dobrinah, ki jih ponuja nepalska prestolnica. V Slovenijo smo se vrnili 10. oz. 11. Novembra.

KRONOLOŠKI PREGLED:

8.10.2009:     Prevoz v München in let v Dubaj
9.10.2009:    Let Dubaj – Delhi – Kathmandu. Zvečer nastanitev v Thorong peak guest house.
10.10.2009:    Čakamo kargo, ki naj bi prišel ponoči.
11.10.2009:    Še vedno čakamo kargo. Cuder in Ortar na agenciji urejata vse potrebno za odhod v hribe. Kargo naj bi prišel ponoči.
12.10.2009:    Kargo je dopoldne v KTH, popoldne pa že prepakiramo opremo v tovore po 30kg.
13.10.2009:    Dopoldne let v Luklo ( 2840m ), kjer najamemo tri jake za nošnjo naših tovorov. Prespimo pri lastniku jakov v Chheplungu ( 2660m, 30min hoje iz Lukle proti Namche Bazarju ).
14.10.2009:    Chheplung – Namche Bazar ( 3400m ).
15.10.2009:    Namche Bazar – Dole ( 4100m ).
16.10.2009:    Dole – Gokyo ( 4790m ).
17.10.2009:    Bajde, Cuder in Novak gremo popoldne na Gokyo Ri ( 5360m ).
18.10.2009:    Jerman in Ortar na Gokyo Ri, ostali trije pa gremo pogledat dostop pod S steno. Sam grem pogledat še dostop pod V steno.
19.10.2009:    Bajde in Novak greva popoldne prespat pod V steno.
20.10.2009:    Bajde – Novak v V steni preplezava novo smer – Kje si Luna? Cuder – Jerman – Ortar poizkusijo v S steni, vendar zaradi slabih razmer obrnejo.
21.10.2009:    Bajde – Novak se vrneva v Gokyo, ostali trije počivajo.
22.10.2009:    Cuder – Jerman – Ortar v desnem podaljšku Dawa peaka poizkušajo preplezati novo smer. Obrnejo 100m pod grebenom zaradi velike količine nepredelanega snega. Sestopijo v Gokyo. Bajde – Novak počivava.
23.10.2009:    Novak dopoldne na Renjo pass, ostali štirje v Gokyu.
24.10.2009:    Počivamo in pripravljamo opremo. Zunaj pošteno piha.
25.10.2009:    V Gokyu. Veter še vedno močno piha, drugače je vreme OK.
26.10.2009:    Cuder – Jerman – Ortar gredo čez Renjo pass v Thame. Bajde – Novak se pripraviva opremo. Veter pojenjuje.
27.10.2009:    Bajde – Novak poizkusiva v S steni – smer Snotty's gully. V smer ne vstopiva zaradi Ambroževega slabega počutja. Sam se v desnem delu povzpnem na cca. 5600m kjer zaradi nepredelanega snega in kasneje klože obrnem. Pod steno pustiva tehnično opremo.
Ostali trije iz Thameja v Namche Bazar.
28.10.2009:    Novak proti Cho Oju bazi pod J steno. Povzpnem se na koto 5550m med 5. In 6. jezerom. Bajde v Gokyu.
Cuder – Jerman – Ortar iz Namche Bazarja v Luklo.
29.10.2009:    Bajde – Novak v Gokyu, Cuder – Jerman – Ortar letijo v KTH.
30.10.2009:    Bajde – Novak preplezava Snotty's gully.
31.10.2009:    Bajde odide po palice, ki sva jih pustila pod steno, Novak v Gokyu.
1.11.2009:    Bajde v bazo pod J steno Cho Oja, Novak v Gokyu.
2.11.2009:    Bajde – Novak iz Gokya v Namche bazar.
3.11.2009:    Bajde – Novak v Namche bazarju.
4.11.2009:    Bajde – Novak iz Namche Bazarja v Luklo.
5.11.2009:    Bajde – Novak iz Lukle letiva v KTH kjer se srečava s Cudrom in Ortarjem. Jerman je v Langtangu.
6.11.2009:    Jerman pride iz trekinga v Langtangu, ostali smo v KTHju.
7.11.2009:    Vsi v KTHju.
8.11.2009:    Spakiramo kargo in ga pošljemo v Slo.
9.11.2009:    Cuder  –  Jerman – Ortar odletijo proti Delhiju in se 10.11. vrnejo domov.
10.11.2009:    Novak odletim proti Delhiju in sem 11.11. doma. Bajde ostane v KTH in gre še malo po Indiji…