Poročilo odprave Pakistan – stolpa Uli Biaho in Trango 2010

Pakistan
Trajanje: 13.07.2010 - 01.09.2010

Člani: Jernej Arčon, Matic Obid, Rok Stubelj (vsi AO Nova Gorica), Jurij Hladnik (AO Radovljica), Dejan Koren (AO Vipava, Dumo), Andrej Erceg (AO Črnuče), Peter Juvan (Akademski AO) in Monika Kambič (AO Kamnik)

Načrtovani cilji:
preplezati novo smer v V steni stolpa Uli Biaho (Arčon, Obid, Stubelj)
preplezati novo smer v SZ steni stolpa Uli Biaho (Hladnik, Koren)
preplezati stolp Trango po Slovenski smeri ali smeri Eternal Flame v alpskem slogu (Erceg, Juvan, Kambič)

Poročilo:
Logistični potek odprave
Odpravo smo začeli v dveh skupinah in sicer prva skupina (Arčon, Obid, Stubelj, Hladnik, Koren) iz letališča v Benetkah (13.7.2010) preko Dubaja z dnevom postanka v Islamabad (prihod 15.7.2010), druga skupina (Erceg, Juvan, Kambič) pa iz Zagreba (13.7.2010) preko Istanbula v Islamabad (prihod 14.7.2010). V Islamabadu smo stopili v kontakt z agencijo Blue Sky Treks & Tours (vodja Ghulam Muhammad), pri kateri smo rezervirali našo celotno oskrbo v času bivanja v Pakistanu. Skupina Erceg-Juvan-Kambič je uredila prijavo odprave pri Alpine Club of Pakistan (za predvidene vzpone zadostuje dovolilnica za treking) in polog gotovine za primer helikopterskega reševanja pri Askari Aviation.
Pot iz Islamabada v Skardu smo nadaljevali z letalom 16.7.2010, in sicer en dan kasneje kot predvideno zaradi prezasedenosti letala. V Skarduju smo prevzeli kargo in ga pripravili za tovorjenje z nosači (največja dovoljena teža 25kg/kos) in pregledali hrano za v bazo, ki jo je za nas pripravila agencija. 17.7.2010 smo nadaljevali pot s terenskimi vozili v vas Askole. Popoldan tega dne smo se vsi člani odprave povzpeli na višino 3700m z namenom aklimatizacije, z izjemo Ercega in Kambičeve, ki sta imela težave s prebavo in povišano telesno temperaturo. Naslednji dan je agencija najela 48 nosačev za transport naše opreme/hrane v bazni tabor na ledeniku Trango, nakar smo začeli s tridnevno hojo proti bazi (Ercega in Kambičeva sta zaradi omenjenih težav prvi dan začela s hojo šele v popoldanskih urah in nas do večera dohitela). V bazo smo prispeli 20.7.2010 popoldan; tam je bila predhodno že nastanjena nizozemska odprava s tremi člani odprave in dvema članoma agencije – vodnik in kuhar (slika 1).

Člani odprave s ciljem plezanja v stolpu Uli Biaho (Arčon, Obid, Stubelj, Hladnik, Koren) so v nekaj dneh po prihodu v bazo ocenili, da trenutne snežne razmere v tem stolpu ne bodo dopustile dovolj varnega vzpona v predvidenem času odprave, zato so svoje cilje preusmerili v plezanje (ponovitev Slovenski smeri ali smeri Eternal Flame) v stolpu Trango. Posledično so tudi skrajšali čas odprave s prestavitvijo leta domov iz 1.9.2010 na 19.8.2010. Ocenili so, da naj bi ta (krajši) čas zadostoval za vzpon v stolpu Trango, in se hkrati tudi uskladili s predvidenim terminom zaključka odprave ostalih treh članov (Erceg, Juvan, Kambič).
Dne 4.8.2010 je bazo zapustila Kambičeva (skupaj z enim članom nizozemske odprave), t.j. 15 dni po prihodu, in sicer zaradi poškodbe roke, do katere je prišlo pri njenem padcu v prvem raztežaju poskusa prve ponovitve smeri Herpes Kiss v stolpih nad bazo. Ostali člani odprave so bazo zapustili 11.8.2010, t.j. 22 dni po prihodu oz. 2 dneva prej kot smo predvidevali, in sicer zaradi poplav in zemeljskih podorov ter posledičnih težavah pri prometnih povezavah med Askoli, Skardujem in Islamabadom. Za pot nazaj smo potrebovali 2 dneva in pomoč 24 nosačev. Dne 12.8.2010 smo tako prispeli v Askoli in 13.8.2010 nadaljevali pot - delno peš (mimo zemeljskih podorov), delno s terenskimi vozili, ter v večernih urah prispeli v Skardu. 14.8.2010 smo pripravili opremo za tovorjenje z letalom. V tem času je bil zaradi zemeljskih podorov letalski promet edina možna povezava med Skardujem in Islamabadom, pa še ta omejena na dneve lepega vremena. Tako smo med 15. in 18.8.2010 dneve preživeli na letališču v Skarduju, s pogledom uprtim v oblačno nebo in čakajoč na odrešilno brnenje letalskih motorjev. 18.8.2010 smo se le vkrcali na vojaško tovorno letalo Lockheed C-130 Hercules in poleteli v Islamabad. Še istega dne smo obiskali Alpine Club of Pakistan, oddali kratko poročilo in s tem formalno zaključili odpravo. Prva skupina (Arčon, Obid, Stubelj, Hladnik, Koren) je Islamabad zapustila 19.8.2010 zgodaj zjutraj, Erceg in Juvan pa naslednje jutro.

Izvedba ciljev odprave

Med dostopom do baze smo bili s strani članov drugih odprav in trekerjev obveščeni, da je letos za to obdobje na tem področju neobičajno veliko snega. Že med dostopom smo opazili mnogo snežnih plazov. Ob prihodu v bazo je sneg v grapi pod stolpom Trango segal do njenega vznožja (slika 2). Velika količina snega je za dostop do stolpa Uli Biaho sprva zgledala dobrodošla, vendar plazenje snega in kamenja v dostopnem ozebniku ni prenehalo niti ponoči. Poleg tega je bilo v V steni tega stolpa na policah še veliko snega in na vrhu stolpa velika opast, ki je ogrožala varnost plezanja v V steni stolpa. Zato smo ocenili, da cilj plezanja v tej steni ni dosegljiv.

Dne 24.7.2010 sta Hladnik in Koren poskusila s plezanjem v grapi levo od vrha Uli Biaho Spire (led in mešan teren, obrnila po 1R) in na podlagi razmer ocenila, da trenutne snežno/ledne razmere in temperature v predvidenem času naše odprave ne bodo omogočale vzpona v SZ steni stolpa Uli Biaho. Tako smo se vsi člani odprave osredotočili na plezanje v stolpu Trango.

Aklimatizacija in vplezavanje

Z aklimatizacijo smo začeli že v 16.7.2010 v Skarduju s tekom na vzpetino za hotelom Mashabrum (Arčon, Hladnik). 17.7.2010 smo se vsi člani odprave (z izjemo Ercega in Kambičeve zaradi zdravstvenih težav) povzpeli na višino 3700m (700m vzpona). Dan po prihodu v bazo (t.j. 21.7.2010) smo vsi opravili aklimatizacijski vzpon pod steno stolpa Trango na višino med 4700 in 4800m (700-800m vzpona).
Po dveh dneh slabega vremena smo 24.7.2010 začeli z vplezavanjem, in sicer Hladnik in Koren v grapi levo od vrha Uli Biaho Spire (obrnila po 1R), ostali člani pa v treh navezah v smeri Trango Ocean v steni nad bazo. S plezanjem v slednji smeri smo nadaljevali še 4R nad originalnim zaključkom smeri, in sicer rahlo proti levi in navzgor do izrazite glave (skupaj 6a/b, 550m 10R). Nad originalnim zaključkom smeri je že leta 2006 plezala naveza Tina DiBatista - Tanja Grmovšek - Sandra Voglar, vendar le 2R in verjetno desno od našega nadaljevanja.
Naslednji dan (25.7.2010) smo ponovno opravili aklimatizacijski vzpon pod stolp Trango (4800mnv), tokrat obteženi z opremo za ABC, hrano in nekaj opreme za vzpon v stolpu Trango. Noč smo preživeli v ABC, se naslednje jutro povzpeli do izhodišča za plezanje v stolpu (North Notch, 5150mnv) in tam pustili nekaj hrane in plezalne opreme, ter sestopili v bazo.
Že naslednje dni smo nadaljevali z vplezavanjem. Dne 27.7.2010 so Erceg, Juvan in Kambič poskusili v smeri Sadu v stolpih nad bazo (6b+, A1, 350m), v kateri so po 4R obrnili zaradi nezadostne opreme za plezanje v tehničnem raztežaju z oceno A1. Istega dne sta Hladnik in Koren splezala novo smer v tem istem stolpu (vstop 100m desno od vstopa smeri Sadu) in s plezanjem nadaljevala še 130m dolžine po že obstoječi smeri nad neizrazitim vrhom, kjer se zaključi smer Sadu. Smer sta poimenovala Herpes Kiss (VII-, A0, 380m, izstop na 4450mnv, 8R prvenstveno + zadnji 3R po smeri Sadu) (slika 3, z rdečo označeno prvenstveno, z zeleno Sadu in z modro skupni del). Arčon, Obid in Stubelj so v stolpu levo od zgoraj omenjenega splezali novo smer in jo poimenovali Mirsad route (VI+/IV-V, 300m, 8R, izstop na 4400mnv) (slika 4).
Dne 28.7.2010 so naveze Kambič-Juvan, Arčon-Obid in Erceg-Stubelj splezale smer Karakoram Khush v Garda Peak (slika 5, z zeleno označena varianta po poči in z rumeno lažji svet do vrha). V smer so vstopili desno od originalnega vstopa in tako smer uspeli preplezati prosto (6b, 300m, 7R + 100m do vrha nenavezani). Sestopili so preko vrha v ozebnik na desni strani gledano navzgor.
Sledilo je tridnevno obdobje slabega vremena, ki smo ga izkoristili za trening tehnike žimarjenja in plezanje boulderjev v bazi. Dne 1.8.2010 sta navezi Erceg-Juvan-Kambič in Arčon-Obid poskusili ponoviti smer Herpes Kiss v stolpih nad bazo. Žal jih je od plezanja odvrnil nesrečen zdrs Kambičeve v prvem raztežaju te smeri, pri čemer si je Kambičeva huje ranila dlan. Rano smo v bazi oskrbeli sami, Kambičeva je zaradi poškodbe bazo zapustila 4.8.2010.
Še isti dan (1.8.2010) popoldan so Hladnik, Juvan in Koren dostopili pod steno stolpa Trango z namenom plezanja v stolpu Little Trango (5600mnv). Noč so preživeli na polici na višini 5050m, naslednji dan (2.8.2010) dostopili pod omenjen stolp, dosegli vrh po smeri American route (McMahon-Wharton) (5.10+, 200m, 5R, izstop na 5600mnv, 3h30min plezanja, Hladnik v vodstvu) in še isti dan sestopili v bazo.
Zaradi velike količine snega, relativno visokih temperatur in posledične nestabilne snežne odeje smo se odrekli aklimatizacijskemu vzponu na Great Trango (slika 6, v ozadju), ki sicer tudi sam po sebi predstavljal relativno zanimiv vzpon.

Delovanje v stolpu Trango

Dne 25.7.2010 smo postavili ABC (2 šotora za skupno 6-8 oseb) na višini 4800m. V šotorih smo pustili nekaj hrane in del opreme za plezanje v stolpu Trango. Naslednji dan smo do vstopa v smeri na ta stolp (North Notch, 5150mnv) odnesli večino hrane in del plezalne opreme.

Dne 1.8.2010 popoldan so Hladnik, Juvan in Koren ponovno dostopili do izhodišča za plezanje (North Notch) in tam dodatno pustili še nekaj opreme/hrane, del opreme/hrane pa izkoristili za plezanje v Little Trango. Istega dne so Arčon, Erceg in Obid dostopili do ABC pod stolpom Trango in naslednji dan pričeli s pritrjevanjem statičnih vrvi v spodnjem delu stolpa. Pri tem so uporabili statične vrvi v prvih dveh raztežajih, ki so jih predhodno pritrdili člani nizozemske odprave. Do popoldneva so dosegli višino 2R pred Sončno polico (5350mnv), kjer so zaradi neprimerne opreme za plezanje v snegu/ledu s pritrjevanjem zaključili in sestopili v bazo.
Po opravljenih aklimatizacijskih vzponih smo se zavoljo ugodne vremenske napovedi relativno hitro (brez pravega počitka) odločili za glavni vzpon. Tako sta 3.8.2010 popoldan navezi Arčon-Obid-Stubelj in Erceg-Juvan dostopili do ABC in tam prenočili. Naslednji dan (4.8.2010) so dostopili do izhodišča (North Notch) in po 5 urah žimarjenja in plezanja zadnjih dveh raztežajev brez pritrjenih vrvi (Stubelj v vodstvu) dosegli Sončno polico (5450mnv). Stena nad polico (slednja predstavlja izhodišče več smeri v stolpu), je bila na več mestih mokra zaradi taljenja snega na policah v višjih predelih stene (slika 7). Po preučitvi razmer so se vsi skupaj odločili poskusiti v smeri Eternal Flame, in sicer v alpskem slogu. Ob sončnem zahodu so hkrati tudi opazovali fronto, ki se je bližala z JZ strani. Ponoči so jih zbudile kaplje dežja, ki se je do jutra okrepil in jim preprečil nadaljevanje vzpona. Zaradi neprimerne opreme za bivakiranje v dežju (puhaste spalke in le 2 bivak vreči) in neobetavne vremenske napovedi, ki so jo dobili po radijski zvezi iz baze, so se odločili za sestop v bazo. Za ponoven poskus so na polici pustili hrano in plin; ravno tako so pustili pritrjene statične vrvi in v ABC večino plezalne opreme.
Vreme nam ni dopustilo ponovnega poskusa plezanja v stolpu Trango. Tako smo 8.8.2010 v oblačnem in občasno deževnem vremenu iz smeri pobrali statične vrvi, podrli ABC in odnesli opremo v bazo, in s tem zaključili naše delovanje v stolpu Trango.
V času naše odprave je v stolpu Trango delovala še nizozemska odprava. Dva izmed treh članov odprave sta dan pred nami (torej 3.8.2010) dosegla Sončno polico, kjer sta naslednji dan obrnila zaradi slabega počutja enega izmed njiju. Vsem trem članom nizozemske odprave se moramo zahvaliti za prinesene statične vrvi od baze do vstopa, pritrjene statične vrvi v prvih dveh raztežajih smeri in njihovo uporabo, in za hrano, ki so nam jo odstopili za naš poskus vzpona.

Zaključek odprave

Po poskusu plezanja v stolpu Trango vreme praktično ni dopuščalo drugih vzponov, z izjemo dne 6.8.2010. Ta dan sta Hladnik in Juvan splezala smer Sadu v stolpu nad bazo, in sicer z varianto tehničnega raztežaja, kjer je Juvan našel logičen in tehnično lažji obvoz po levi od originalne smeri (originalna smer in varianta sta na sliki 3 označeni z zeleno in na vrhu z modro). Juvan je ta obvoz opazil in poskusil tehnično splezati že v svojem prvem poskusu v tej smeri; tokrat je z nekaj več opreme obvoz uspel splezati tehnično, Hladnik pa za njim prosto kot drugi v navezi. Največje težave v tem raztežaju predstavlja nameščanje varovanja, ki je na več mestih zelo težavno in nerodno, ter mestoma krušljiva skala. Zaradi težavnega sprotnega nameščanja varoval in premajhnega števila varoval, ki sta jih vzela v smer, tega raztežaja nista ponovila prosto v vodstvu; zato podajata le predlog ocene tega raztežaja, in sicer 6c, 60m.

Istega dne sta Erceg in Obid opravila ponovitev smeri Herpes Kiss v stolpih nad bazo, in sicer varianto z obvozom tehničnega raztežaja po levi (2R: V+ in VII+) in nihajno prečko nazaj v smer (slika 3, varianta označeno z oranžno). Skupna ocena smeri: VII+, pendulum, 380m, izstop na 4450mnv.

Do odhoda iz baze 11.8.2010 smo krajša obdobja suhega vremena izkoristili za balvaniranje, sušenje opreme in pospravljanje baze.

Izvedba ciljev
Načrtovanih ciljev odprave nismo uresničili. Od izvedbe ciljev v stolpu Uli Biaho so nas že ob prihodu v bazo odvrnile snežne razmere (sneg v V steni stolpa in nevarna opast neposredno nad predvideno smerjo) in previsoke temperature za plezanje snežno/lednih in mešanih smeri v SZ steni stolpa, zato smo se vsi člani odprave osredotočili na plezanje v stolpu Trango. Vrha le-tega nismo dosegli zaradi obilica slabega vremena v času odprave, saj je bilo edino tridnevno okno dobrega vremena, potrebno za predviden vzpon na vrh v alpskem slogu, med 26. in 28.7.2010, torej le 6 dni po prihodu v bazo, ko za tak vzpon še nismo bili zadosti aklimatizirani.
Poškodba Kambičeve je preostalima članoma naveze (t.j. Ercegu in Juvanu) otežila možnost alpskega sloga plezanja v stolpu Trango, predvsem zaradi dodatne teže opreme, ki je skupna navezi (vrvi, varovala, oprema za pripravo hrane in bivakiranje). Mnenja smo, da je tak vzpon občutno lažje opraviti v navezi treh kot dveh. Kljub temu se je naveza Erceg-Juvan odločila za strategijo alpskega sloga plezanja, predvsem zaradi kratkih obdobij vremena, primernega za izvedbo vzpona.

Dosežki - preplezane smeri

Trango Ocean – BC slabs (6a/b, 550m, izstop na 4550mnv, 300m original + 250m nadaljevanje - verjetno prvenstveno), plezali Obid-Stubelj, Arčon-Juvan, Erceg-Kambič.
Karakoram Khush – Garda Peak (6b, 300m smeri + 100m do vrha nenavezani, izstop na 4500mnv), plezali Obid-Stubelj, Arčon-Juvan, Erceg-Kambič (slika 5).
Sadu (varianta levo) – BC slabs (prvenstvena varianta tehničnega raztežaja, predlog ocene 6c, 350m, izstop na 4450mnv), plezala Juvan (A1) in Hladnik (prosto kot drugi v navezi) (slika 3).
American route (McMahon-Wharton) – Little Trango (5.10+, 200m, izstop na 5600mnv), plezali Hladnik (vodilni), Juvan in Koren (kot druga v navezi).
Herpes Kiss – BC slabs (VII-, A0, 380m, izstop na 4450mnv, 8R prvenstveno + zadnji 3R po smeri Sadu), plezala Hladnik in Koren (slika 3).
Herpes Kiss (varianta levo) – BC slabs (VII+, pendulum, 380m, izstop na 4450mnv), plezala Erceg in Obid (slika 3, varianta označeno z oranžno).
Mirsad route – BC slabs (prvenstvena, VI+/IV-V, 300m, 8R, izstop na 4400mnv), plezali Arčon, Obid in Stubelj (slika 4).

Kronološki potek odprave:

13.07. Letalski prevoz Benetke-Dubai (Arčon, Obid, Stubelj, Hladnik, Koren), Zagreb-Istanbul-Islamabad (Erceg, Juvan, Kambič).
14.07. Letalski prevoz Dubai-Islamabad.
15.07. Pohajkovanje po Islamabadu, čakanje na let v Skardu.
16.07. Letalski prevoz v Skardu, prevzem karga in priprava opreme za tovorjenje z nosači.
17.07. Pot s terenskimi vozili v Askole. Vsi člani odprave se povzpnemo na višino 3700m z namenom aklimatizacije, z izjemo Ercega in Kambičeve, ki imata težave s prebavo in povišano telesno temperaturo.
18.07. Treking od Askole do kampa Johla, začenši zgodaj dopoldan, Erceg in Kambič pa popoldan.
19.07. Treking od Johle do kampa Paju.
20.07. Treking od Paju do baznega tabora na ledeniku Trango, postavimo bazo.
21.07. Vsi člani opravimo aklimatizacijski vzpon po ozebniku pod steno stolpa Trango na 4700-4800mnv. Popoldan Hladnik, Juvan in Stubelj poskusijo s plezanjem smeri Trango Ocean v steni nad bazo, vendar obrnejo po prvem raztežaju zaradi dežja.
22.07. Dež in sneg. Počivamo v bazi.
23.07. Dež in sneg. Ogled sten za morebitne krajše vzpone.
24.07. Hladnik in Koren poskusita s plezanjem v grapi levo od vrha Uli Biaho Spire (obrnila po 1R zaradi slabih lednih razmer), ostali člani pa plezajo v treh navezah v smeri Trango Ocean v steni nad bazo in smer podaljšajo za 4R nad originalnim zaključkom smeri (skupaj 6a/b, 550m 10R).
25.07. Oblačno, občasno dežuje. Vsi člani opravimo aklimatizacijski vzpon pod stolp Trango (4800mnv), kjer postavimo ABC (2 šotora), s seboj prinesemo hrano in nekaj opreme za vzpon v stolpu Trango, in tam prespimo.
26.07. Vsi se povzpnemo do North Notch (5150mnv) ter tam pustimo nekaj hrane in plezalne opreme. Ogledamo si vstop v smeri na stolp Trango in nato sestopimo v bazo.
27.07. Vsi plezamo v okolici baze. Arčon, Obid in Stubelj opravijo prvenstven vzpon v steni nad bazo in smer poimenujejo Mirsad route (VI+/IV-V, 300m, 8R, izstop na 4400mnv) (slika 4). Erceg, Juvan in Kambič poskusijo ponoviti smer Sadu v stolpih nad bazo (6b+, A1, 350m), vendar obrnejo po 4R obrnili zaradi nezadostne opreme za plezanje v tehničnem raztežaju z oceno A1. Hladnik in Koren splezata novo smer v stolpih nad bazo in jo poimenujeta Herpes Kiss (VII-, A0, 380m, izstop na 4450mnv, 8R prvenstveno + zadnji 3R po smeri Sadu) (slika 3).
28.07. Naveze Kambič-Juvan, Arčon-Obid in Erceg-Stubelj splezajo smer Karakoram Khush v Garda Peak (slika 5). Vstopijo desno od originalnega vstopa in tako smer splezajo prosto (6b, 300m, 7R + 100m do vrha nenavezani). Na sestopu jih ujame dež, ponoči pride v sestopnem ozebniku do velikega snežnega plazu.
29.07. Hladnik z enim članom nizozemske odprave spleza smer Trango Ocean v steni nad bazo. Na sestopu ju ujame dež.
30.07. Dež, počivamo v bazi.
31.07. Dopoldan dež, popoldne sončno, plezamo balvane nad bazo.
01.08. Navezi Erceg-Juvan-Kambič in Arčon-Obid poskusijo ponoviti smer Herpes Kiss v stolpih nad bazo. Kambičeva kot vodilna zdrsne v prvem raztežaju in si huje rani dlan, zato s plezanjem ne nadaljujejo. Popoldne Arčon, Erceg in Obid dostopijo do ABC, Hladnik, Juvan in Koren pa do police pod North Notch pod stolpom Trango, in tam prespijo. Stubelj zaradi slabega počutja ostane v bazi.
02.08. Hladnik, Juvan in Koren splezajo na Little Trango po American route (McMahon-Wharton) (5.10+, 200m, 5R, izstop na 5600mnv, 3h30min plezanja, Hladnik v vodstvu). Arčon, Erceg in Obid pritrdijo statične vrvi za dostop na Sončno polico. Stubelj se povzpne z opremo na North Notch, kjer pričaka ostale. Vsi sestopimo v bazni tabor. Kambičeva opravi treking do baze po stolpom Shipton.
03.08. Popoldne navezi Arčon-Obid-Stubelj in Erceg-Juvan dostopita do ABC z namenom plezanja v stolpu Trango, in tam prespijo.
04.08. Kambičeva zapusti bazo skupaj z enim članom nizozemske odprave. Arčon, Obid, Stubelj, Erceg in Juvan dostopijo do North Notch in se po pritrjenih vrveh povzpnejo na Sončno polico, zadnja dva raztežaja brez pritrjenih vrvi pleza v vodstvu Stubelj. Na polici prespijo. Popoldne Hladnik in Koren dostopita do ABC z namenom plezanja v stolpu Trango, in tam prespita.
05.08. Hladnik in Koren dostopita do North Notch. Ker dežuje in je stena stolpa Trango mokra, Arčon, Obid, Stubelj, Erceg in Juvan sestopijo s Sončne police. Vsi skupaj sestopimo v bazni tabor.
06.08. Zaradi obilnih padavin se gladina vode v jezeru v baznem taboru dvigne za 4m, zaradi česar moramo prestaviti šotora za kuhinjo in jedilnico višje. Hladnik in Juvan splezata varianto smeri Sadu (prvenstvena varianta tehničnega raztežaja, predlog ocene 6c, 350m, izstop na 4450mnv). Erceg in Obid splezata varianto smeri Herpes Kiss v stolpih nad bazo (VII+, pendulum, 380m, izstop na 4450mnv).
07.08. Oblačno in dež, plezamo balvane nad bazo.
08.08. V oblačnem in občasno deževnem vremenu se Obid, Stubelj, Hladnik in Juvan odpravijo na North Notch in iz smeri na Sončno polico odstranijo pritrjene vrvi. Ostali člani dostopijo do ABC in ga pospravijo. Vsi skupaj z vso opremo sestopimo v bazo.
09.08. Delno jasno, sušimo opremo.
10.08. Ohladitev, višje sneži, plezamo balvane.
11.,12.08. Treking iz baznega tabora do Askole.
13.08. Treking in vožnja s terenskimi vozili iz Askole v Skardu. Pot je zaradi zemeljskih podorov večkrat prekinjena.
14.-17.08. Čakanje na letalski prevoz iz Skarduja v Islamabad.
18.08. Letalski prevoz Skardu-Islamabad.
19.08. Letalski prevoz Islamabad-Dubai-Milan (Arčon, Obid, Stubelj, Hladnik, Koren).
20.08. Letalski prevoz Islamabad-Istambul-Zagreb (Erceg in Juvan).

Zahvala

Iskreno se zahvaljujemo KA-PZS za finančno podporo odprave. Zahvala tudi PD in AO Nova Gorica, Radovljica, Vipava, Črnuče, Akademski in Kamnik za vso podporo, ki so nam jo izkazali. Odpravo so sponzorirali: Dumo, Tilak, Kayland in SingingRock (Koren), Wild Climb (Obid). Prisrčna zahvala vsem zaposlenim v agenciji Blue Sky Treks & Tours, še posebej njenemu direktorju Ghulamu Muhammedu za brezhibno organizacijo odprave, ter Aliju Khanu (vodnik in kuhar), Ibrahimu in Jakobu (pomočnika) za izvrstno hrano in postrežbo ter deljenja veselih (in tudi manj veselih) trenutkov z nami v bazi. In nazadnje se moramo zahvaliti Beti (slika 8), naši zvesti spremljevalki na poti od Askole do baze in nazaj, za obilo fotografskih motivov in kratkočasenje deževnih dni v bazi (v zahvalo smo jo rešili ostrega Alijevega noža).

Vrednotenje:
Ocena uspešnosti odprave V smislu izvedbe načrtovanih ciljev ocenjujemo odpravo kot neuspešno. Snežno-ledne razmere nam niso dopuščale izvedbe vzponov v stolpu Uli Biaho. Hkrati nam je obilica slabega vremena preprečila vzpon v stolpu Trango. Z ozirom na opravljene vzpone ocenjujemo odpravo kot delno uspešno. Po prihodu v bazo smo opravili aklimatizacijske vzpone v stenah nad bazo ter splezali na vrh stolpa Little Trango. Med drugim smo splezali dve novi smeri, podaljšali eno obstoječo smer in odprli prosto varianto enega tehničnega raztežaja. Na ta način smo se vsi člani odprave uspešno aklimatizirali, vplezali in osvojili logistiko in način plezanja krajših smeri v granitu. Obilica slabega vremena nam je onemogočila opraviti zahtevnejše vzpone oz. večje število enostavnejših vzponov. V smislu pridobljenih izkušenj je bila odprava uspešna. Spoznali smo novo, plezalno zelo atraktivno področje, in osvojili logistiko in strategijo alpskega stila plezanja v granitnih stolpih na veliki nadmorski višini. Soočili smo se s problemom aklimatizacije in prehrane na tej nadmorski višini in pridobili nova izkustva iz plezanja v granitu.